Sluit dit zoekvak.

Over ons: Branchevereniging voor Wasbare Luiers (BVWL)

Over ons: BVWL

De Branchevereniging Wasbare Luiers (hierna: BVWL) is opgericht in 2022. Hierin hebben zich verenigd: de importeurs en verkopers van wasbare luiers en aanverwante artikelen in Nederland. Op deze pagina lees je meer over ons. Heb je toch nog vragen?Heb je vragen?

Onze branchevereniging: BVWL

Een branchevereniging vertegenwoordigt een verzameling van meerdere bedrijven uit één branche. Bedrijven uit de branche worden lid omdat de bundeling van krachten vaak veel meer oplevert dan individueel werk. In eerste instantie behartigt de BVWL de collectieve belangen van aangesloten leden. Daarnaast positioneren wij ons als kenniscentrum, door onze uitzonderlijke positie in een netwerk van experts.

De dagelijkse gang van zaken en uitvoering van doelstellingen wordt geregeld door het bestuur. Dit bestuur wordt een keer per drie jaar gekozen door middel van een stemming op de Algemene Ledenvergadering. Verschillende commissies vertegenwoordigen een specifiek aandachtspunt van de BVWL.

Visie & misie BVWL

De Vereniging heeft ten doel het behartigen van de de gemeenschappelijke belangen van haar leden en het normaliseren van het gebruik van wasbare luiers, één en ander in de ruimste zin van het woord.

De vereniging probeert dit doel te bereiken door:

• met haar partners aan initiatieven te werken om informatie te verschaffen aan geïnteresseerden/ (toekomstige) ouders, zorgprofessionals en opvanglocaties.
  • een nationaal klankbord te vormen voor ondernemers in de branche
  • namens de branche in gesprek te gaan met overheid, NGO’s, politiek en media over wasbare luiers
  • het opstellen van kwaliteitsmaatstaven teneinde een keurmerk in te stellen
  • het organiseren van evenementen
  • haar leden actief te informeren, betrekken en te ondersteunen ten aanzien van wet- en regelgeving en vrijwillige initiatieven.

Waar koop je wasbare luiers?

Bij de winkels die lid zijn van de Branchevereniging Wasbare Luiers! Ben je ook ondernemer en actief met wasbare luiers? Word lid van de BVWL en maak deel uit van een netwerk vol met betrokken ondernemers. Benieuwd? Lees alles op de pagina ‘lid worden‘.

MEER WETEN?

Op deze website hebben wij alle essentiële informatie over wasbare luiers gebundeld. Klik op een onderdeel, lees alles en… kom je er dan toch niet helemaal uit? Klik dan door naar één van de gave winkels die de luiers verkopen voor persoonlijk advies.

Over wasbare luiers